#ketupat

145,498 posts tagged with #ketupat

Photos and Videos about #ketupat

(@hanayyacookies1)

12 Minutes Ago

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه *Assalamu'alaikum wr.wb*. Dengan segala kerendahan hati dan penuh kebahagiaan , Perkenankan kami mengucapkan *"Selamat Hari Raya Idul Adha 1439 H/2018"*, Mohon maaf lahir dan bathin* Semoga amal ibadah Ramadhan kita diterima oleh Allah SWT dan kita semua kembali ke fitrah serta selalu dalam Ridho Allah SWT. آمــــــــــــــين. وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه Wassalamu'alaikum wr.wb. Hanayya Catering #iduladha #qurban #harirayaqurban #bersamakeluarga #mohonmaaflahirdanbatin #cake #cookies #cakeandcookies #bake #bakery #kue #kuekering #ketupat #sate #liburan #liburankeluarga #makananhalal #makanankeluarga #hanayyacatering #hanayyacookies1 #hanayya #kulinerindonesia #kuliner #kulinerbandung #bestseller #oleholehbandung #homemade

(@hanayyacatering)

24 Minutes Ago

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه *Assalamu'alaikum wr.wb*. Dengan segala kerendahan hati dan penuh kebahagiaan , Perkenankan kami mengucapkan *"Selamat Hari Raya Idul Adha 1439 H/2018"*, Mohon maaf lahir dan bathin* Semoga amal ibadah Ramadhan kita diterima oleh Allah SWT dan kita semua kembali ke fitrah serta selalu dalam Ridho Allah SWT. آمــــــــــــــين. وَالسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه Wassalamu'alaikum wr.wb. Hanayya Catering #iduladha #qurban #harirayaqurban #bersamakeluarga #mohonmaaflahirdanbatin #catering #cateringhalal #cateringbandung #makansiang #ketupat #sate #liburan #liburankeluarga #makananhalal #makanankeluarga #hanayyacatering #hanayyacookies1 #hanayya #kulinerindonesia #kuliner #kulinerbandung #ayamkremes #steak #chickenkatsu #chickensteak #bestseller

(@nurzettyzainol)

1 Hour Ago

Dalam sejarah hidup aku,aku rasa ni la 1st time membawang sorang2 kat dapor dr pukui 12am smpai la kul 4.15am demi hari raya Qurban tahun ni...masak byk2 mcm la ada org nk dtg tp percayalah...semua ni blh hbs aku ank beranak je lagi2 ank sulong ngn hasben aku 😁.... #rendang_ayam_pencen #ayam_masak_merah #nasi_minyak_hijo #ketupat #jelatah_timun Selamat hari raya Aidiladha semua 😊

(@juliebadol)

2 Hours Ago

Alhamdulillah...selesai dlm pukol 3 pagi 😴😴😴😴 tinggal sayur jak awal pagi kelak baruk numis nya...selamat hari raya aidil adha semua... 😘 #ketupat #ayam MASAK MERAH #rendang AYAM #kari KAMBING #sayur CAMPUR KULAT Alhamdulillah syukur pada Allah swt...rezeki dari Allah swt... 😘😘

(@aina_andybocor)

2 Hours Ago

Kasian ketupatnya 😩😟 pada ngeliatin ajaa,pada mohon2 ke akuh suruh di makan ceunaahh 😅😅 #alasan😂😂 . . (Lavar di mlm hari..🙈🙊😳) . . #minalaidzinwalfaidzin #mohonmaaflahirbatin #bocorfamily #iduladha #masyaallah #alhamdulillah #ketupat #yummy 🤤😅

RANTING DAUN Mengucapkan Selamat hari raya Idul Adha 1439 H buat teman-teman SEINDONESIA SENUSANTARA, semoga diberi kesehatan dan kesabaran untuk yg menjalani ibadahnya. Semoga ibadah di tahun ini menjadi ibadah yang berkah dan di permudahkan segala urusanNya.. Aamiin 🙏 . . . #happy #eid #adha #1439h #birunyaman #apetu #adelah #ketupat #hari #raye

(@brqindonesia)

3 Hours Ago

Segenap team PT. Broquet Indonesia mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Adha 2018 #brqindonesia #brq #hemat #fuelcatalyst #hematbbm #ketupat #indonesia #holiday #liburan #iduladha #kurban #ieduladha #lebaranhaji

(@nizal5053)

3 Hours Ago

#alhamdullilah❤️ #kebetulanoffday🎊 Wowww esok lepas sembayang raya kene cari rendang #ketupat

(@ellyrl5)

3 Hours Ago

Nahhh!! siap juga Main masak2 dgn adik aku.. juadah utk hari raya esok.. hat ni ja yg sempt buat.. boleh la kan pada xdak langsung.. SeLamaT HaRI RaYa AiDiL AdHa.. 😊😘 @shahafishah #selamatharirayaaidiladha #rendang #ketupat #bihunsup #kekgulahangus

(@allyna0905)

4 Hours Ago

Macam mana nk kawin ketupat tak reti buat ni linaaaa 🤣🤣🤣 #misslina #misslinacook #cook #ketupat #raya #eid2018 #cooking #raya #mathteacher #cooking #viral

(@pit_cnt)

4 Hours Ago

Meriah kaw kaw. Tq customer lemang kemensah. #lemangkemensah #lemang #rendangayam #rendangdaging #ketupat #ketupatpalas #mrr2

(@ayankafeza)

4 Hours Ago

P e n g o r b a n a n 🤦🏻‍♀️ siap kukus tupat palas laki nak makan ... mata da ngantuk ... hidang jugak lah 😞 pengorbanan jugak kan 🤭🤣🤦🏻‍♀️ S e L a M a T | M a L a M #rendangdaging #nasiimpit #tupatpalas #ketupatpalas #ketupat #rayaqurban #palasjazz

(@nadiahaizie80)

5 Hours Ago

#assalamualaikum #bismillah Menu juadah raya untuk esok. Tolong balut ketupat daun pisang AKA lemang daun pisang. Tahun ni raya haji di sini. Salam Aidiladha. Please slide photos. ✌😘 #menubukapuasa #airtanganmakmentua #masak #ketupat #pulut #ketupatpulut #juadahraya #aidiladha #makan #raya #alhamdulillah . #bukanmasakanazie #food #foods #foodpic #foodporn #foodie #instagood #instadaily #instafood #instafoodie #instafamous #happy #happytummy #yummy #malaysianfood

(@dapur_cheu2)

5 Hours Ago

Alhamdulillah ,Paket ketupat lebaran .....tks buat ibu"yg sdh order semoga berkenan #ketupat #oporayam #semurdaging #telurbalado #telorpindang #sambalgorenghati #sambalbajak #emping #kerpukudang

(@grayle__)

5 Hours Ago

2018.062 #throwback to one of the more interesting #lego exhibits I've seen in a while: #malaysian #malaysia themed. #wau #kite #🌺 #hibiscus #flower #ketupat #raya #eid #kampung #village #kl #kualalumpur #geek #geekculture #lokalah

Matiin kompor ikut takbir keliling dilanjut dan akhirnya kelar juga🤣😃dari pagi menunya dicicil,tenaga pun langsung lemes🙄🤔menu idul adha👌 #alhamdulillah #masaksendiriyes #menuwajibiduladha #ketupat #oporayam ladojengkol joint ma @yulimadi 😃🤣

(@asheilala)

5 Hours Ago

Selamat hari raya aidiladha... Ketupat palas... #ketupat #raya2018 #korban

(@topfoodlover)

5 Hours Ago

Ketupat & gulai labu siam Its made for eid ul adha The favourites food in indonesia #food #eiduladha #eid #ketupat #gulai #gulaiketupat

(@lagendanovel)

5 Hours Ago

Orang kata tak lengkap RAYA kalau tak dak KETUPAT..😋mcm tu jugak awak..tak lengkap kalau tak dak saya.😉😘 @khaibahar94 SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA 🕋 . #harirayahaji 🕋 #rayakorban 🐐🐂🐄 #rayaaidiladha2018 #ketupat #jodohku #khaibahar #rahsiakita #salamaidiladha #pickuplineraya #pickuplinerayahaji

(@ayankafeza)

5 Hours Ago

P A L A S 🍚 *Selamat Hari Raya Qurban #ketupatpalas #ketupatpulut #ketupat #rayaqurban #pengorbanan #rendangdaging #todayistheday #palasjazz 🤣

(@minahmakan)

5 Hours Ago

Selamat Hari Raya Haji to all those celebrating!

(@an_i25)

5 Hours Ago

Repot sedikit gak apa demi keluarga #ketupat #oporayam&telur #sambelgorengkentang

(@dimensihujan)

5 Hours Ago

🖤 عيد الأضحى 🕌 Aku melihat diriku berlarian di halaman mushola Setelah kenyang menyantap ketupat spesial buatan ibu dengan opor ayam favoritku Bermain-main tak tahu waktu dan diberi kebebasan sekali itu oleh bapakku Berkejaran dengan teman-teman sebaya sebagaimana umumnya menjadi anak-anak, girang bukan main Bercerita tentang nabi-nabi diselingi candaan sesekali Aku melihat diriku mengikuti kumandang takbir dengan suara yang lantang di hadapan bapak-bapak pemukul bedug Aku melihat diriku begitu usilnya merampas mikrofon yang dipegang orang dewasa untuk kemudian kugantikan mengumandangkan takbir dengan disaksikan penduduk yang sebenarnya jengkel namun gemas dan memilih membiarkanku Aku melihat diriku mengelus kambing-kambing dan mengajak bicara sapi-sapi itu Terlalu riang sampai kantuk menyerang pun sebab angin malam begitu lembut menimang-nimang Aku melihat diriku semasa kanak-kanak itu diantara cahaya langit malam ini Kini, di kamarku sendiri, sepulang bekerja dengan setumpuk letih yang membuat sakit kepala, kututup mata dan kuatur napas membiarkan paru-paruku terisi takbir yang bersautan dimana-mana Keadaannya sudah berbeda, namun rasa di jiwa tetaplah sama 🌙🕯 . . . #iduladha #lebaran #hariraya #grateful #alive #memories #child #throwback #story #ketupat #oporayam

(@shantitatang)

5 Hours Ago

#ketupat Yg jelas sudah selesai dipresto. Jadi/nggknuhesok pagi aja. Skg gakuat mgantuk.